Kreativa sätt att marknadsföra din produkt

Arbeta med modebloggare kan vara knepigt. Med hundratals märken online och offline som tävlar om deras uppmärksamhet kan det vara svårt att stå ut från mängden (speciellt när du är lokal).

Som en butiksägare är det viktigaste att göra för att se till att du har ett mål i åtanke innan du når ut till bloggare. Med en fokuserad idé är det perfekta sättet att närma sig dem. Ju mindre en bloggare måste sätta sig in i för att införliva din produkt i deras innehåll, desto mer sannolikt att de kommer att fortsätta att arbeta med er.

Det är därför en kreativ idé är nyckeln.

Typiska sponsrade länkar och bannerannonser har redan prövats och gjorts. Denna typ av marknadsföring ger mindre påverkan på läsare dessa dagar eftersom folk är smarta förstår den gamla skolan om sponsringmetoder. Det är bättre att föreslå en kreativa metoder för att marknadsföra dina produkter i stället.

Letar du efter några sätt att göra det? Här är några idéer som du kan börja genomföra direkt.

Fråga bloggare om de kan visa din produkt(er) i en outfit post.

Outfit inlägg är det enklaste sättet att få en bloggares publik. Mode eller livsstilsbloggare brukar nästan alltid nämna hela sin outfit på botten av varje inlägg. Ta en titt på de varumärken de redan presenterar .

Det är viktigt att se till att din produktlinje passar med deras personliga varumärke innan du närmar dig bloggare eftersom de har mängder av föremål som de kommer att acceptera att presentera.

Om bloggare har accepterat din produkt, funktion och pris se till att dela inlägget i dina nätverk iför att förstärka effekten.

Varför inte skicka över vissa saker från din produktlinje? Ännu bättre, skapa en kampanj som driver dem att besöka din onlineshop.

 

Om du lanserar nya sommarkollektionen så anlita en lokal bloggare som en modell för fotograferingen.

Bjud bloggare till ett In-Store Party

Detta är din chans att göra ett första (eller andra) intryck på bloggare och bygga upp en relation personligen. Detta är också en chans för bloggare att naturligt ta bilder på sig själva i din butik.

Bloggare älskar att bli handplockade och uppmanade till exklusiva evenemang, champagne och snygga presentpåsar för dem att ta hem att knäppa och publicera på Instagram är inte alls fel. Se till att inkludera en hashtag för din butik eller händelse innan du bjuder in dem!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *