Viktigt att synas online

När det kommer till att göra sitt företag framgångsrikt är nyckeln till framgång att vara smart i sin marknadsföring och knepet att lyckas med det är genom att synas online – och det finns en hel del sätt att göra detta på.

Ett knep för att lyckas på nätet är genom att få ditt företag att synas på relevanta platser och under relevanta sökord när någon använder en sökmotor såsom Google. Men det krävs en del arbete för att verkligen lyckas på området, för det är det nämligen inte alla som gör i dagsläget. Till exempel skriver tidningen ComputerSweden om hur företag idag framförallt misslyckas inom tre områden och dessa beror på: brister i Google Analytics-kunskap, man förkärlek för imponerande nyckeltal och att marknadsföringen inte kopplas till säljet. Med andra ord behöver företag en god kunskap i SEO, sökmotoroptimering, för att kunna öka sin omsättning och synlighet på webben vilket man kan få genom att arbeta med just verktyg såsom Google Analytics och Adwords samt annonsplattformar som Facebook och Twitter. Men detta kan man behöva hjälp med och då är det bäst att kontakta proffsen för att sköta jobbet åt. Ett tips är exempelvis att kika närmare på MillstoneGroup.se som står redo med hjälp inom såväl SEO som inom digital medierådgivning. Annars kan man ju alltid försöka själv också givetvis, men då finns en del saker man måste tänka på såsom att använda sociala medier på rätt sätt.

Använda sociala medier rätt
I tidningen Resumé finns en rad smarta tips gällande hur man ska använda sin sociala medieplattform på rätt sätt. Bland annat tar man upp saker som att alltid posta relevant innehåll på rätt tidpunkt med rätt budskap och alltid undvika att posta för reklamligt innehåll med mera. Likaså kan man använda nätverket Linkedin som plattform för att synas på som företag – och sälja in sitt varumärke och tjänst snarare än att faktiskt försöka sälja sin vara, för det är också viktigt.

”Håll koll på vilket material som sprids och i vilken omfattning. Bra innehåll kan snabbt få stor spridning eftersom en normal Linkedin-profil kan ha omkring 500 kontakter som får ta del av det som personen delar.” läs mer om detta här hos tidningen Internetworld.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *