Framgångsrik all-over print design

Det är en sann konst att utforma en t-shirt för hela pressytan. Det är inte så enkelt som att ta ett stycke konst och blåsa upp det dunka den på en specifik plats. För en lyckad all over print är det viktigt att arbeta med maskinen som en skärmtryckmedium och inser att det finns nackdelar och svaga punkter.

2 1

Vi tog hennes hår  och det är ett perfekt exempel på en design som fungerar bra som en all-over print. Det finns 3 delar på en konstruktion som säkert kommer att fungera bra som en all over print:

1. Designen är en färg.

Notera att hela pressen är inte exakt. Detta innebär att om mönstret är mer än en färg kommer färgerna inte radas upp exakt samma varje gång. Annars är det bäst att hålla sig med en färg.

2. Designen är lös och organisk form – inte tät och geometrisk.

Misprinting sker genom kragen och sömmar vid utskrift på en all-over press. Kragar och sömmar skapar en ojämn yta och bläckinsättning är oförutsägbar i dessa områden. Fram och tillbakatryck kommer inte rada upp exakt. Denna misprinting är knappt märkbar när konstruktioner inte litar på den exakta innebörden av utskriften.

3. Det finns inga fasta fyllnadsområden.

T-shirts har en tendens att skrynkla och vika sig lite när de skrivs ut platt på en press. Genom att undvika fasta fyllnadsområden kommer du också undvika smärre brister som anses acceptabelt när utskrifts all-over design.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *